Урок з інформатики №16
Тема уроку з інформатики: Логічне слідування
Мета уроку інформатики:
- ознайомити учнів з поняттям “логічне слідування”;
- розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять.
Обладнання для проведення уроку з інформатики: програма “Колобок”.
Хід уроку інформатики у школі
I. Організаційний момент.
Повторення правил з техніки безпеки.
Розминка.
– Давайте пограємо в гру “Кажи навпаки”: учитель говорить слово, діги говорять заперечення цього слова. Наприклад: холодно – тепло; зверху – знизу; початок – кінець; синій – не синій (будь-який інший); урок – не урок.
II. Перевірка домашнього завдання.
Істинним є висловлювання: “Мене звуть Аніта”.
III. Актуалізація опорних знань.
- Що називається висловлюванням?
- Чи може висловлювання одночасно бути істинним та хибним?
- Які висловлювання називаються запереченнями висловлювань?
- Як з висловлювання утворити заперечення висловлювання?
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Розповідь вчителя.
- Згадаємо сюжет відомої казки - “… Царевич зупиняється на роздоріжжі й бачить камінь з написом: ”Якщо підеш направо, то коня загубиш”… Об’єднавши висловлення: “Підеш направо” та “коня загубиш” за допомогою слів якщо…, то …, ми отримали нове висловлення, яке називається логічним слідуванням.
Логіка (грец. - «наука про правильне мислення», «здатність до міркування» від грец.- «міркування», «думка», «розум») - розділ філософії, нормативна [невідомий термін] наука про форми, методи і законах інтелектуальної пізнавальної діяльності, що формалізуються за допомогою логічної мови. Оскільки це знання отримано розумом, логіка також визначається як наука про форми і закони правильного мислення. Так як мислення оформляється в мові у вигляді міркування, окремими випадками якого є доказ і спростування, логіка іноді визначається як наука про способи міркування або наука про способи доказів і спростувань. Логіка як наука вивчає методи досягнення істини в процесі пізнання опосередкованим шляхом, не з чуттєвого досвіду, а зі знань, отриманих раніше, тому її також можна визначити як науку про способи отримання знання.
2. Робота з підручником.
- Відкриємо підручник на сторінці 34.
3. Фікультхвилинка.
Сильний вітep до землі,
Гне дерева мoлoдi.
А вони ростуть, міцніють,
Вгору тягнуться, радіють.
V. Робота за комп’ютером.
Основне завдання логіки полягає в тому, щоб дослідити, які наслідки випливають з даних тверджень, наприклад, які теореми математики випливають з прийнятої системи аксіом.
Між певними формулами логіки висловлювань існує відношення логічного слідування.
Іноді логічне слідування може на перший погляд здатися істинним, а насправді це не так
Програма “Колобок”.
– Відкриємо підручник на сторінці 35. Прочитаємо, як Колобок буде виконувати команду Повтори … поки вільно. Ми бачимо, що приступаючи до виконання цієї команди Колобок наперед не знає, скільки разів йому потрібно буде виконувати команди в цьому циклі, на відміну від команди Повтори… N разів.
Релаксація.
Вправи для очей.
Швидко покліпати очима, закрити їх i посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 рази.
Вправи для рук.
Покласти руки, зігнуті в ліктях, на край столу. Кисті рук підняти вгору долонями одну до одної. На рахунок раз – розлучити пальці в сторони, на рахунок два – поступово зi6paти всі пальці разом.
VI. Закріплення знань учнів. Підсумок уроку.
– Сьогодні ми навчилися складати логічне слідування; навчилися використовувати для виконавця Колобок команду Повтори … Поки вільно; визначили, що в цій команді ми не знаємо наперед, скільки разів мусить повторюватись команда.
VII. Домашнє завдання з інформатики.
– Виконайте завдання “Для розумників i розумниць” (з підручника на ст. 35).
Відео на тему “Освітня гра для дітей - Логіка для школярів”
Гра “Логіка Едвансд” - ідеальний додаток для раннього дошкільного навчання дітей (віком від 4 років і старше). Цей додаток робить легким вивчення чисел, розрахунків, множення й ознайомлення із основними геометричними фігурами.
Логіка - це гра, яка складається з 4-ох взаємопов’язаних частин, що дозволяють допомогти дитині тренувати математичні здібності та отримувати знання про головні геометричні форми.
Унікальною особливістю Логіки є можливість обирати мову, якою ви хочете грати, таким чином Ваша дитина може також вчити відповідні слова різними мовами - англійською, іспанською, французькою, російською та українською .
Серед розширених функцій Логіки:
*4 основні гри: гра із додаванням, відніманням чисел; гра із множенням; гра із римськими цифрами і гра із геометричними фігурами.
* Всі ігри Логіки мають високий рівень повторного відтворення. Кожен раз, коли Ви відкриваєте гру положення завдань відрізняються від тих, які були минулого разу. Завдяки цьому ваша дитина буде
розмірковувати у процесі гри, шукаючи нові відповіді на питання, зображені на картках, а не запам’ятовувати положення попередніх карток.
* Гра «Римські цифри» дозволить вашій дитині вивчити показники римської числової системи.
* Ви можете регулювати гучність музики або звуку у грі або вимкнути його у налаштуваннях.
Прочитать статью и оставить комментарии. Новости образования Украины и Росcии