Урок з інформатики №15
Тема уроку з інформатики: Заперечення висловлень.

Мета уроку інформатики в школі:
- закріпити поняття про хибні та icтиннi висловлювання;
- ознайомити учнів з поняттям “заперечення”;
- закріпити уміння використовувати цикли в програмах для виконавця Кенгуру;
- розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять.
Обладнання для проведення уроку з інформатики: програма “Кенгуру”.
Хід уроку інформатики у школі
I. Організаційний момент.
Повторення правил з техніки безпеки. Розминка. Гра: Учитель загадує одного учня, діти відгадують його, задаючи питання на “так-нi”. Зверніть увагу, щоб не було перебору учнів, а відсівання учнів проходило за ознаками (дівчинка – хлопчик, блондин – брюнет, із бантиком – без бантика). Якщо дітям важко, рекомендується вciм дітям встати й сідати лише тим, кого відсіяли. Поступово залишиться один учень. Граємо 2-3 рази.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
- Прямокутник або багатокутник.
- Будь-який ссавець.
- Будь-яка, кpiм перерахованих
- Клоуни мали такі м’ячики: Веселий – зелений; Рудий – червоний; Сумний – синій.

III. Актуалізація опорних знань.
- Що таке висловлювання?
- Яке значення може мати висловлювання?
- Чи будь-яке речення є висловлюванням?
Речення (в мові) - це одиниця мови, яка являє собою граматично організоване з’єднання слів (або слово), що володіє смисловий і інтонаційної закінченістю. З погляду пунктуації, речення як закінчена одиниця мови оформлюється в кінці точкою,оклику та знаки запитання - чи многоточием. Також речення є синонімом «фрази».
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота з подручником.
- Відкрийте підручник на сторінці 32 .
2. Фізкультхвилинка.
Буратіно потягнувся,
Раз нагнувся, два нагнувся,
Руки в сторони розвів.
Мабуть, ключик загубив,
А щоб ключик той дістати,
Треба нам навшпиньки встати.
IV. Робота за комп’ютером. Програма “Кенгуру”.
Комп’ютерна програма - послідовність інструкцій, що визначають процедуру вирішення конкретного завдання комп’ютером (обчислювальною машиною). Програми необхідні для роботи комп’ютера, зазвичай складається у виконанні інструкцій програми в центральному процесорі. Програма - один з компонентів програмного забезпечення. Залежно від контексту розглянутий термін може відноситися також і до вихідних текстів програми. Комп’ютерні програми як об’єкт авторського права та інших прав інтелектуальної власності відноситься до категорії нематеріальних активів.
Спочатку вирахуємо на дошці довжину поперечної дощечки:
2 х 5 + 1х 4=14 (см).
Відстань між горизонтальними дощечками: від верху або низу вертикальної дощечки - 1 см, тоді відстань між двома горизонтальними дощечками - (9 - 1 х 2 — 1 х 3):2 =2 см.

Далі вчитель звертає увагу дітей, що вci вертикальні дощечки однакові, тому нам потрібно 5 разів намалювати одну i ту ж дощечку. Те ж саме, коли мова йде про горизонтальні дощечки. Тому ми можемо використати 2 цикла повтори. Кожна дощечка - це прямокутник, для малювання якого теж використовується команди повтори.
Релаксація.
Вправи для очей.
Міцно заплющити очi на 5 секунд, потім відкрити на 5 секунд. Повторити 6 paзiв. Швидко моргати протягом 30 секунд.
Вправи для рук.
Розслабити руки, опустити вниз, потрясти злегка кистями.
VI. Закріплення знань учнів. Підсумок уроку.
– Ви сьогодні пізнали, що таке заперечення; удосконалились в складанні програм для виконавця Кенгуру з використанням циклу.
VII. Домашнє завдання з інформатики.
– Виконайте завдання “Для розумників i розумниць” (iз підручника на сторінці 33).
Відео на тему: “КОМП’ЮТЕРНА ПРОГРАМА”
Учні студії юного актора “Погляд” школи №9 міста Києва в телепередачі “Наш час”
Читати книгу на тему: “Інформатика та компютерна техніка.: Навчальних посібник для І-ІІ р.а. Автор: Редько М. М.” з сервіса Google Book:
Прочитать статью и оставить комментарии. Новости образования Украины и Росcии